Reklamačný poriadok

Tento reklamačný poriadok (ďalej len „Poriadok“) stanovuje postup spotrebiteľa a spoločnosti Natural Production s. r. o. (ďalej len „Predávajúci“) pri uplatňovaní práv z vád tovaru zakúpeného prostredníctvom internetového obchodu www.naturalproduction.sk


1. Identifikačné údaje predávajúceho

Natural Production s. r. o.
Sídlo:Tolstého 5, 811 06 Bratislava - mestská časť Staré Mesto, Slovenská republika
IČO: 54679206
DIČ: 2121756032
IČ DPH: SK2121756032
E-mail: eshop@naturalproduction.sk
Telefón: +421 903 187 425


2. Všeobecné ustanovenia

  • Tento Poriadok sa riadi príslušnými zákonmi Slovenskej republiky, najmä Občianskym zákonníkom a zákonom o ochrane spotrebiteľa.
  • Tento Poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Obchodných podmienok dostupných na stránke www.naturalproduction.sk
  •  Ustanovenia tohto Poriadku sa vzťahujú na tovar zakúpený v internetovom obchode Natural Production.

3. Práva a povinnosti kupujúceho

  • Kupujúci je povinný tovar pri prevzatí skontrolovať a prípadné zjavné vady bezodkladne oznámiť predávajúcemu.
  • Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu na vady, ktoré sa vyskytnú počas záručnej doby, ak tovar nezodpovedá zmluve.

4. Záručná doba

  • Záručná doba na spotrebný tovar je 24 mesiacov od prevzatia, pokiaľ pri konkrétnom produkte nie je uvedené inak.
  • Pri potravinách alebo tovaroch s obmedzenou trvanlivosťou sa záručná doba riadi dátumom minimálnej trvanlivosti alebo dátumom spotreby uvedeným na obale.

5. Postup pri reklamácii

  1. Reklamáciu možno uplatniť:
    • e-mailom na adresu eshop@naturalproduction.sk
    • písomne (poštou) zaslaním tovaru na adresu sídla spoločnosti (uvedenej vyššie).
  2. Reklamácia musí obsahovať nasledujúce údaje:
    • meno a priezvisko kupujúceho,
    • kontaktné údaje (telefón, e-mail),
    • číslo objednávky,
    • presný názov tovaru, množstvo a popis vady,
  3. prípadne fotografie vady alebo iný dôkaz.
    K reklamácii je nutné priložiť doklad o kúpe (faktúra alebo objednávka).

6. Lehota na vybavenie reklamácie

  • Predávajúci bez zbytočného odkladu (najneskôr do 3 pracovných dní) potvrdí prijatie reklamácie kupujúcemu.
  • Rozhodnutie o reklamácii (prijatie/odmietnutie) bude oznámené kupujúcemu najneskôr do 30 dní od prijatia všetkých náležitostí reklamácie, pokiaľ sa strany nedohodnú na inom termíne.
  • Ak je reklamácia uznaná, predávajúci zabezpečí opravu, výmenu tovaru alebo vrátenie kúpnej ceny podľa dohody so spotrebiteľom.
  • V prípade zamietnutia reklamácie predávajúci poskytne dôvod zamietnutia písomne (e-mailom alebo listom).

7. Odstúpenie od zmluvy / Vrátenie tovaru

  • Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru bez udania dôvodu.
  • Výnimky z práva odstúpiť (kedy vrátenie nie je možné):
    • tovar podliehajúci rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
    • tovar, ktorý bol po dodaní rozbalený a nie je možné ho vrátiť z hygienických dôvodov,
    • tovar prispôsobený na želanie kupujúceho.
  • Kupujúci musí vrátiť tovar bez neprimeraného odkladu, najneskôr do 14 dní od oznámenia odstúpenia.
  • Predávajúci vráti všetky platby, ktoré obdržal od kupujúceho (vrátane nákladov na dopravu pri najlacnejšom bežnom spôsobe doručenia), najneskôr do 14 dní od oznámenia odstúpenia, pokiaľ kupujúci nevyberie iný spôsob vrátenia peňazí.

8. Alternatívne riešenie sporov (ARS)

  • Ak kupujúci nie je spokojný s vybavením reklamácie, má právo obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov – napríklad Slovenskú obchodnú inšpekciu (SOI).
  • Viac informácií nájdete na webstránke SOI: www.soi.sk

9. Záverečné ustanovenia

  • Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť dňom 25. 9. 2025.
  • Predávajúci si vyhradzuje právo meniť tento Poriadok. Aktuálne znenie bude vždy zverejnené na stránke www.naturalproduction.sk
  • Kupujúci je povinný oboznámiť sa s aktuálnym znením Poriadku pred objednávkou tovaru.